Tallers per a tothom

banner taller ok

 

Oferim tallers teòrics-pràctics per associacions, entitats i centres educatius sobre les millors pràctiques de les eines de comunicació. L’objectiu és que els estudiants, entitats i veïns puguin millorar la seva comunicació social, participar més activament a la societat i esdevenir ciutadans més conscients i responsables. En definitiva, es tracta de desenvolupar les seves competències comunicatives i ciutadanes en un ambient distès i acompanyats per professionals de la matèria.

En el cas del les entitats, els professionals de BCN Content Factory farien un estudi sobre com les companyies, d’una determinada ciutat, utilitzen els mitjans de comunicació i les xarxes socials. L’informe el lliuraríem a l’administració per tal de que tingui l’ecosistema dels mitjans de comunicació que utilitzen els seus ciutadans i empresaris. D’aquesta forma, quan les institucions municipals hagin de contactar amb les entitats del seu territori, sabran quina és la millor via per accedir. També, disposem d’una enriquidora oferta de tallers dirigits a aquelles entitats i associacions que vulguin millorar la seva comunicació i l’ús que fan a les xarxes socials.

Des de BCN Content Factory oferim tallers formatius per a nens i nenes de més de 12 anys que publiquen molta informació personal a les xarxes socials sense límits. Amb aquests tallers volem evitar possibles conflictes que sorgeixen del mal ús que es fa, a vegades, de les noves tecnologies. Es tracta d’ensenyar als joves a gestionar bé la seva informació pública per tal d’evitar problemes.

A més, mantenim un contacte estret amb els centres en tot moment, de tal manera que l’oferta s’adapti a les necessitats i objectius que el professorat vulgui aconseguir.

Oferta tallers educatius 2016-2017

Abans de parlar, convé escoltar. És per això que l’oferta de tallers té dues parts diferenciades: la que fomenta l’escolta activa i l’esperit crític; i en segon terme, la que promou la comunicació i la participació responsables.

  • Comunicació i participació responsables
    • TALLER 1. PER QUÈ NO PUC PENJAR-LO A LA XARXA? El desdibuixament dels límits entre la vida íntima, privada, social i pública. Avui dia escoltem com molts nens i nenes pengen continguts a la xarxa que els fan mal a ells mateixos i/o als altres. Conèixer els casos més impactants permetrà desenvolupar l’empatia i la prudència i, en definitiva, pensar-s’ho dues vegades abans de penjar un contingut íntim o privat al web.
    • TALLER 2. TINC UN MISSATGE PER AL MÓN. Quines són les eines tecnològiques que millor s’adapten al que volem transmetre. Per deixar de ser espectador i convertir-se en actor, cal saber què volem transmetre i com ho podem fer. En aquest taller els estudiants coneixeran la utilitat, els punts forts i febles d’eines com Twitter, Facebook, Tuenti, Instagram, la creació de blocs, etc.
    • TALLER 3. COM CREAR UN BLOC EN 30 MINUTS. Gaudeix de les teves aficions i comença la teva carrera professional. La creació d’un bloc és una oportunitat excel·lent per desenvolupar la lectura i l’escriptura, a més de la constància i l’especialització. Els estudiants podem començar parlant del que els agrada i això pot ser l’inici de la seva vocació professional. Des de BCN Content Factory els acompanyarem durant tot el procés.
    • TALLER 4. VOLEM CREAR/MILLORAR LA PUBLICACIÓ ESCOLAR. Com dissenyar i posar en marxa un projecte informatiu al centre educatiu. La creació d’un diari o una revista, en paper o digital, és un projecte que permet desenvolupar un munt de competències i habilitats. BCN Content Factory els acompanyarà durant tot el procés d’ideació, disseny i creació d’un projecte que, a més de tot l’anterior, contribuirà a crear una major vinculació entre els estudiants de diferents cursos i entre els alumnes i el centre.
  • Escolta activa i esperit crític:
    • TALLER 5. JA CUIDES LA TEVA DIETA INFORMATIVA? Eines per estar ben informat a l’era digital. Aquest taller té com a objectiu fonamental conscienciar els estudiants de la importància d’estar ben informats en un món saturat de dades i
      com aconseguir-lo. És per això que s’ofereixen criteris i eines que poden ajudar a seleccionar i jerarquitzar la informació que és disponible a internet.
    • TALLER 6. EM PUC FIAR DELS MITJANS DE COMUNICACIÓ? Guia per saber qui són els propietaris dels mitjans i les seves línies editorials. Teòricament, els mitjans de comunicació són els intermediaris més adients per estar ben informats. És per això que cal saber quins són els seus propietaris i com això influeix en la seva línia editorial i, el que encara és pitjor, en la seva línia informativa. Els alumnes descobriran aquesta informació mitjançant l’elaboració d’una portada a partir de la informació apareguda en els diaris de la jornada.
    • TALLER 7. PERIODISTA PER UN DIA. Pistes per saber com treballen els professionals de la informació. És fàcil admirar o menysprear la feina dels periodistes quan no es coneixen les circumstàncies en què treballen. És per això que els estudiants hauran de treballar com a periodistes durant un dia (documentar-se, seleccionar una possible notícia, posar-se en contacte amb les fonts, trobar la informació i redactar-la). Així veuran amb més realisme els pros i contres d’aquest ofici/professió i els seus principis deontològics.
    • TALLER 8. LA VIDA NO ÉS UN ANUNCI. Com detectar els missatges subtils que transmetre la publicitat. A partir del visionat i comentari de diferents anuncis, els alumnes comprendran quines creences, valors i actituds ens transmeten de manera subtil i com això pot condicionar-nos a la nostra vida diària.
    • TALLER 9. LA PEL·LÍCULA DE LA MEVA VIDA. Com conèixer-se millor a través de la ficció audiovisual. Un cop sabem quines són les pel·lícules favorites dels estudiants –mitjançant una enquesta prèvia-, seleccionem els fragments que permeten comprendre per què ens agrada una pel·lícula i què diu aquesta de nosaltres.

Si t’interessa algún taller, només cal enviar un correu electrònic a investigacion@bcncontentfactory.com.

Anuncios
Esta entrada fue publicada en formación. Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

w

Conectando a %s